25 August 2011

when everything's at your own pace...

「船到橋頭自然直」 That's what i've always been telling myself.

記得,美源老師在第一堂統計課時的長篇大論人生道理中有講到「不確定性帶給我們快樂」,我想,這句話幾乎是已經可以成為我人生的指標了。

昨晚回想了一下我人生中好像真的很常這樣,
這可能是我的個性吧,喜歡隨興一點,不受拘束的感覺,喜歡不確定帶來的那種期待,
我曾一度認為自己應該是個有計畫的人,因為以前在協會和社團都需要很多計畫和條理的行動,
但計畫到底是什麼?連我自己都不搞不清楚了,
所以在旅途中,當你問我,"What are you planning to do?"時,
我的腦袋大多是空的,因為很多決定和"計畫"都可能是我當下和前幾分鐘做的決定。
其實我真的不知道這到底是好還是不好?


因為它讓我可以很隨意地做很多選擇和事情,也總是會有許多意想不到的驚喜,
當然,也會有別人常說的「吃虧」和「困境」,
只是我大多是用另一種角度去看這種事情的發生,所以相較也不太在意了。
我很享受和盡全力的去把握當下的每一刻,所以離開台灣後的這一個星期我很明顯得感受到自己身體和內心的每一塊都在為生命燃燒著,
夾雜著興奮、期待,當然對於未來的不確定性也是會有些小緊張和刺激存在著。

在Changi Airport要搭飛機的那晚上,大廳有一個看起來華人臉孔的人在彈著鋼琴,
機場總是人來人往的,所以一開始沒什麼人理會他,
但他真的很敬業,而且非常享受他在做的事,
琴聲很優美,我就走到他旁邊,專心看著他彈琴的樣子,
當他一演奏完曲目,轉過頭來,我就對著他傻傻的微笑著,
他可能感受到了吧,也很親切地對我笑了起來。

而一進到gate準備登機時,那股氣氛就不太一樣了,
眼睛整個環掃過去,百分之八十都是白人,而幾乎每個人的眼神都是很無神且板著臉孔的,
當下有點小小嚇到,所以我拿出了MP4聽著在菲律賓那聽的音樂來緩和一下情緒,
不久我又回到興奮的情緒,所以就邊聽音樂邊搖擺,然後對看著我的人傻笑,哈哈
我好久沒有感受到整個飛機上都是白人的感覺了,哈哈

I arrived in Darwin yesterday morning. It's a bit chilly in the early morning, but i felt my heart is still on fire inside. :p At first, everything's not going really well. When i was looking for the SIM card for the phone, the clerks told me they're all sold out. I once thought McDonald would have free internet just like Taiwan. Not only did the network, it didn't even have toilet !!LOL In the mean time, there was something wrong with my stomach, and i kept going to the toilets, etc.

However, as long as you never give up and keep smiling, the world would always be by your side and things would getting better for sure. I guess there might be some magic power of that. :p

Then, I met a "phone lady" called Clair in the store, she helped me a lot with the phone and also had a great chat. Later I went to the information center and also the three biggest banks here, ANZ, CAB, NAB. Finally, i chose to open my account in NAB and knew a banker Sophia who really enjoys her job. Also i met some Taiwanese in NAB when i'm opening my account.


i kept asking myself, would i choose if there's someone could take me and help me get everything started? I answered "no" to myself. Though it probably cost me more time, but sometimes asking others is much fun cuz i'll meet more interesting people. haha
Darwin is really a lively city with silence. I don't have to rush, and can walk on the streets at a pace i like. I can sit down everywhere i like and don't have to care other people might think i'm strange. I'm just in love with the laid-back atmosphere here.

This is the environment i wanted to give to myself, totally alone without the friends i've already known. Then i'll restart everything at the front beginning. I'm making new friends around the world, and also form my home country Taiwan. I'm seeing and exploring Taiwan and the world in a different perspectives and views. I'm learning and figuring out a lot more in life.

「重要的不是從什麼時候開始,而是開始之後就不要停止。」
I'll never stop. So just follow me hahaha

No comments: